Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājas lapas lietošanas pieredzi. Turpinot apmeklēt šo vietni, Jūs piekrītat mūsu Privātuma politikai
Piekrītu

5 ieteikumi, kā mazā un vidējā izmēra uzņēmumiem samazināt aizdevumu slogu un paātrināt naudas plūsmu


Jautājot jebkuram mazā biznesa īpašniekam par naudas plūsmu, visbiežākā atbilde būs - vienas vienīgas galvassāpes un negulētas naktis. Kā mazo un vidējo biznesu finansētājs, Capitalia ikdienā saskaras ar uzņēmējiem, kas vēlas uzlabotu naudas plūsmu savos uzņēmumos, lai nauda biznesam vienmēr būtu pieejama nepieciešamajā apmērā. Novēloti maksājumi ne tikai ietekmē uzņēmēja iespējas nosegt savas saistības pret piegādātājiem, bet arī traucē uzņēmuma izaugsmei. Tāpēc esam apkopojuši 5 soļus, kas palīdzēs izlīdzināt naudas apriti.

1. Precizēt pavadzīmju detaļas un nevilcināties.
Rekomendējam negaidīt līdz mēneša beigām, lai izsūtītu visas pavadzīmes, bet tā vietā izrakstīt pavadzīmi uzreiz, kā pasūtījums vai pakalpojums ir ticis veikts. Kad uzņēmums izraksta jaunu pavadzīmi, ir nepieciešams būt arī ļoti rūpīgam. Ir vērts ieguldīt savu laiku, lai pārliecinātos, ka pavadzīme ir sastādīta precīzi (apmaksas termiņš, bankas konta numurs, kontakt-informācija, pakalpojuma uzskaite, cena) un to ir viegli un ērti apmaksāt.

2. Nodrošināties par esošo un potenciālo klientu maksātspēju.
Darījumam nav pievienotās vērtības, ja klients to neapmaksā vai neapmaksā laicīgi, tāpēc labākais veids ir laicīga, regulāra klientu pārbaude, nodrošinot, ka nauda biznesam tiek iegūta laikā un pilnā apmērā.

3. Pārdošanas funkciju nodalīšana no maksājumu piedziņas.
Strikti jānodala pārdošanas funkcijas no maksājumu piedziņas. Pārdošanas speciālistiem nevajadzētu pildīt jebkādus pienākumus saistībā ar parādniekiem.

4. Attiecību veidošana
Lai saņemtu apmaksu par izrakstīto pavadzīmi, labākā stratēģija nav gaidīt un cerēt uz to labāko - kad ir iestājies vai tiek kavēts tās termiņš, ir nepieciešams veikt regulārus zvanus, lai atgādinātu par maksājumu. Tajā pat laikā ir svarīgi uzlabot attiecības ar klientu, lai tādējādi palielinātu iespēju, ka klients Jūs laicīgi informēs jebkādu problēmu gadījumā un meklēs risinājumu maksājumam, nevis ignorēs Jūsu zvanus.

5. Faktoringa jeb rēķinu pārdošanas izmantošana
Pirmie četri soļi ir relatīvi viegli izpildāmi risinājumi, bet pēdējais ieteikums, kas prasa mazliet izpētes, var būt visefektīvākais. Rēķinu pārdošana jeb faktorings var būt vispiemērotākais risinājums konstantam apgrozāmo līdzekļu iztrūkumam, jo regulāri ļauj iegūt naudas līdzekļus pret izrakstītajiem debitoru rēķiniem, negaidot ierastās 30 dienas. Tas nozīmē, ka pieejamie naudas līdzekļi aug vienā tempā ar pārdošanas apjomu, nodrošinot konstantu pieeju līdzekļiem nākamajiem projektiem. Rēķinu pārdošanai ir nepieciešami tikai debitoru rēķini, tāpēc tā ir laba alternatīva aizdevumiem, kuriem nereti nepieciešamas ķīlas iespējas.
Rakstu ievietoja plkst. 18:06
+371 2880 0880